Γενικοί όροι συμμετοχής

Βάσει του Προεδρικού Διατάγματος 339/1996, κατ’ εφαρμογή της Οδηγίας 90/314/ΕΟΚ Παρακαλούμε διαβάστε προσεκτικά τους παρακάτω Γενικούς Όρους, πριν εγγραφείτε σε ένα από τα οργανωμένα ταξίδια μας. Η συμμετοχή σε οποιοδήποτε οργανωμένο ταξίδι του γραφείου μας προϋποθέτει την προσεκτική μελέτη του προγράμματος και σημαίνει την ανεπιφύλακτη αποδοχή των Γενικών Όρων Συμμετοχής, σύμφωνα με το Π.Δ. 339/1996. Σημειώνουμε επίσης ότι στους Γενικούς Όρους Συμμετοχής αναφέρονται οι γενικές πληροφορίες τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των δύο συμβαλλόμενων μερών, ενώ όσον αφορά τις συγκεκριμένες και ειδικές πληροφορίες (προορισμούς, τιμές, ημέρες και ώρες αναχώρησης/επιστροφής, μέσα μεταφοράς, καταλύματα, επισκέψεις κλπ.) για το κάθε οργανωμένο ταξίδι χωριστά, θα πρέπει να συμβουλεύεστε την εν ισχύ ηλεκτρονική ιστοσελίδα του γραφείου μας. 

 

  1. Διοργανωτής – Τουριστικό Γραφείο 

 

Η εταιρεία με την επωνυμία «Δημήτριος Κ Λέισος» , διακριτικός τίτλος Lm Tours & Cruises (WanderVan Road trips) με  Αριθμό Άδειας ΕΟΤ 1247E60000025500 είναι μέλος του Συνδέσμου των Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδος, είναι διοργανωτής ταξιδιών, είτε μόνη είτε σε κοινοπρακτική συνεργασία με άλλα τουριστικά γραφεία, και λειτουργεί σαν μεσάζων μεταξύ ξενοδοχείων, άλλων τουριστικών γραφείων καθώς και των μεταφορικών μέσων, με τελικό σκοπό την πώληση οργανωμένων ταξιδιών στον ταξιδιώτη – εκδρομέα. 

 

2. Γενικά 

 

Οι πληροφορίες, τα στοιχεία και οι συστάσεις που περιέχονται στους Γενικούς Όρους Συμμετοχής έχουν ελεγχθεί κατά τον χρόνο σύνταξης του κειμένου αυτού για την εγκυρότητα και την ακρίβειά τους, έχουν γενικό χαρακτήρα και ισχύουν αν δεν αναφέρεται κάτι διαφορετικό στο πρόγραμμα κάθε ταξιδιού. Τα έντυπα προγράμματα η/και τα εμφανιζόμενα στον δικτυακό τόπο της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του ισχύοντος κάθε φορά τιμοκαταλόγου, ισχύουν για την περίοδο που αναγράφεται σε αυτά. Οι πληροφορίες και τα στοιχεία των προγραμμάτων μπορεί να αλλάξουν, λόγω των συχνών και έκτακτων αλλαγών των συνθηκών παγκοσμίως και ιδιαίτερα στις μεταφορές και τις διεθνείς σχέσεις. Στην περίπτωση αυτή θα ειδοποιηθείτε με τον πλέον πρόσφορο τρόπο. 

 

3. Εγγραφές – Συμμετοχή σε οργανωμένο ταξίδι 

 

Οι εγγραφές γίνονται με επίσκεψη στο γραφείο μας, με αλληλογραφία, fax, τηλέφωνο, ή μέσω ίντερνετ, με την προϋπόθεση, προκειμένου να δεσμευτούν θέσεις στο συγκεκριμένο ταξίδι: 1ον της πληρωμής της προβλεπόμενης κάθε φορά προκαταβολής ή ολόκληρου του ποσού, μετρητοίς ή με έμβασμα προς το γραφείο, ή με πιστωτική κάρτα και 2ον της ανεπιφύλακτης αποδοχής και συμμόρφωσης με τους παρόντες Γενικούς Όρους Συμμετοχής. Για την έγκυρη εγγραφή θα πρέπει να αναγράφεται στην απόδειξη πληρωμής της προκαταβολής το συγκεκριμένο ταξίδι, με ημερομηνίες αναχώρησης και επιστροφής και τυχόν άλλα διακριτικά στοιχεία. Το δικαίωμα συμμετοχής στο ταξίδι εξασφαλίζεται με την εξόφληση του συνόλου της αξίας και των σχετικών επιβαρύνσεων 30 (τριάντα) πλήρεις ημέρες πριν την αναχώρηση. Μη εξόφληση του συνόλου της αξίας του ταξιδιού στον προβλεπόμενο χρόνο δίνει το δικαίωμα στο τουριστικό γραφείο να ακυρώσει την κράτηση και, ενδεχομένως, να απαιτήσει ακυρωτικά, σύμφωνα με τους όρους ακύρωσης που προβλέπονται στο παρόν. Ο συμβαλλόμενος, που εκπροσωπεί την οικογένεια ή την ομάδα του, έχει υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους εκπροσωπούμενους από αυτόν για τις λεπτομέρειες και τους όρους του ταξιδιού. Οι συμμετέχοντες μέσω τρίτου έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις με τον εκπρόσωπο που τους ενέγραψε στο ταξίδι, και το γραφείο θέτει στη διάθεσή τους κάθε σχετική πληροφορία, όποτε τού ζητηθεί. 

 

4. Τιμές ταξιδιών – Επιβαρύνσεις  

 

Η αξία των ταξιδιών αναφέρεται στον δικτυακό τόπο της εταιρίας. Οι τιμές υπολογίζονται κατά την ημέρα που εκδίδεται ο τιμοκατάλογος με βάση τα κοστολόγια υπηρεσιών κάθε ταξιδιού, ισχύοντες ναύλους/επίναυλους, φόρους κ.α. έξοδα, ισοτιμία ξένων νομισμάτων σε σχέση με το Ευρώ, καθώς και κάθε άλλο παράγοντα κόστους. Το γραφείο, αφού εξαντλήσει κάθε δυνατότητα πρόβλεψης, διατηρεί το δικαίωμα αναπροσαρμογής τιμών, όταν οι παράγοντες κόστους αλλάξουν. Η τιμή του ταξιδιού μπορεί να αλλάξει μέχρι 20 (είκοσι) ημέρες πριν την ημερομηνία της αντίστοιχης αναχώρησης, λόγω απρόβλεπτων αυξήσεων ναύλων, συναλλάγματος, καυσίμων κλπ. Επίσης, το τουριστικό γραφείο έχει δικαίωμα, για ορισμένη χρονική περίοδο ή για περιορισμένο αριθμό θέσεων, να προπωλήσει θέσεις σε ευνοϊκότερες τιμές, με ειδικούς όρους ακυρωτικών.  

 

5. Υποχρεώσεις – Ευθύνες Τουριστικού γραφείου  

 

Το τουριστικό γραφείο έχει την υποχρέωση να συντονίσει και να εκτελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ταξίδια που διοργανώνει. Έχοντας εξαντλήσει κάθε δυνατότητα πρόβλεψης και φροντίδας, δεν ευθύνεται για λανθασμένες ενέργειες και παραλείψεις τρίτων και των συνεργατών τους, και για έκτακτες καταστάσεις, όπως ακυρώσεις, καθυστερήσεις, αλλαγές δρομολογίων μεταφορικών μέσων (αεροπλάνων, πλοίων, λεωφορείων, τρένων κλπ.) λόγω αποκλεισμού («εμπάργκο») περιοχών εξ αιτίας τρομοκρατικών ενεργειών, απεργιών κ.α. αιτίων. Δεν μπορεί, επίσης, να προβλέψει ή να ελέγξει οποιεσδήποτε καθυστερήσεις ναυλωμένων πτήσεων (charters) ή δρομολογημένων αεροπλάνων και πλοίων για τεχνικούς, μετεωρολογικούς ή άλλους λόγους. Τονίζεται ότι το γραφείο δεν είναι σε θέση να προβλέψει ή να ελέγξει περιστάσεις ξένες προς τη σφαίρα επιρροής του που μπορεί να οδηγήσουν στη ματαίωση του ταξιδιού ή σε ζημίες που οφείλονται σε μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση των συμφωνημένων υπηρεσιών. Χαρακτηριστικά: απεργίες, ατυχήματα, ασθένειες, επιδημίες, οργανικές διαταραχές λόγω τοπικών συνθηκών, υψομέτρου, κλίματος, λόγω γευμάτων που δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του ταξιδιού ή λόγω ανεπαρκών συνθηκών υγιεινής από εξωγενείς παράγοντες, τραυματισμοί ή κακουχίες λόγω πολέμου, πραξικοπημάτων, τρομοκρατικών ενεργειών, αεροπειρατειών, σεισμών, καιρικών συνθηκών, πυρκαγιών, επιδημιών, τοξικών μολύνσεων και οποιαδήποτε άλλη κατάσταση ανάγκης ή ανώτερης βίας. Στις παραπάνω περιπτώσεις, δεν φέρει ευθύνη για αποκατάσταση τυχόν ζημίας που προκλήθηκε από αυτές. Θα εξαντλήσει, πάντως, κάθε προσπάθεια για να συμπαρασταθεί και να φροντίσει τους ταξιδιώτες με κάθε τρόπο, χωρίς αυτό να στοιχειοθετεί για το γραφείο ευθύνη ή υποχρέωση κάλυψης των σχετικών έκτακτων δαπανών, οι οποίες θα πρέπει να καλυφθούν, όπως στις περιπτώσεις της ανώτερης βίας, από τους ίδιους τους ταξιδιώτες. Εύλογα παράπονα, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, πρέπει να αναφέρονται αμέσως και επί τόπου στον συνοδό (ή, ελλείψει αυτού, στο γραφείο μας),και στον παρέχοντα τη συγκεκριμένη υπηρεσία, εγγράφως. Αν το πρόβλημα που επισημάνθηκε δεν κατέστη δυνατό να λυθεί επί τόπου, μετά την επιστροφή από το ταξίδι θα πρέπει να υποβάλετε εγγράφως στο γραφείο οποιοδήποτε σχετικό παράπονο μέσα σε 7 εργάσιμες μέρες, μαζί με οποιαδήποτε έγγραφα ή αποδεικτικά στοιχεία διαθέτετε για την αιτιολόγησή του. Μετά την παρέλευση 7ημέρου, το γραφείο δεν έχει υποχρέωση απάντησης σε οποιαδήποτε απαίτηση. Μετά την αναχώρηση του πελάτη, εάν προκύψουν ζημιές λόγω της μη εκτέλεσης ή της πλημμελούς εκτέλεσης παροχών του ταξιδιού, η αποζημίωση περιορίζεται σε ό,τι ορίζουν οι διεθνείς συμβάσεις που δεσμεύουν την χώρα και διέπουν τις εν λόγω παροχές. Για να είναι δυνατή από πλευράς κόστους η πραγματοποίηση ενός οργανωμένου ταξιδιού, απαιτείται ένας ελάχιστος αριθμός των συμμετεχόντων αναλόγως την εκδρομή. Εφ’ όσον ο αριθμός αυτός δεν συμπληρωθεί, το γραφείο μας διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει το συγκεκριμένο ταξίδι, οφείλει δε να ενημερώσει τους συμμετέχοντες σε αυτό, και να τους επιστρέψει τα χρήματα που είχαν καταβάλει χωρίς καμία άλλη υποχρέωση. Παροχές που δεν αναφέρονται στις περιγραφές προγραμμάτων των ταξιδιών ή αναφέρονται ως προαιρετικές, είτε δεν προσφέρονται καθόλου από το γραφείο μας είτε διατίθενται με επιπλέον χρέωση πέραν των αναγραφόμενων τιμών, εφ’ όσον τελικά καταστεί δυνατή η υλοποίησή τους. Το γραφείο δεν έχει ευθύνη για προαιρετικές εκδηλώσεις οι οποίες πραγματοποιούνται από τους τοπικούς φορείς. Το γραφείο επιφυλάσσεται για τις μέρες και ώρες λειτουργίας των Χριστουγεννιάτικων αγορών σε κάθε κράτος. 

 

6. Υποχρεώσεις – Ευθύνες Ταξιδιώτη 

 

Επειδή στο οργανωμένο ταξίδι συμμετέχουν και άλλα άτομα, η συμμετοχή προϋποθέτει ανάλογη κοινωνική συμπεριφορά και είναι απαραίτητη η απόλυτη συμμόρφωση όλων προς το πρόγραμμα και τις υποδείξεις των συνοδών και η έγκαιρη προσέλευσή στους τόπους συγκέντρωσης (πτήσεις, μεταφορές, ξεναγήσεις, εκδρομές, γεύματα κλπ.). Αν η καθυστέρηση και ασυνέπεια του ταξιδιώτη έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια της πτήσης, εκδρομής, μετακίνησης ή άλλης υπηρεσίας, ο ταξιδιώτης θα πρέπει να επανασυνδεθεί με την ομάδα με δική του ευθύνη και έξοδα, χωρίς δικαίωμα επιστροφής χρημάτων για την υπηρεσία που έχασε. Το γραφείο θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον συνδράμει σε αυτό. Στα αεροδρόμια και λιμάνια θα πρέπει να βρίσκεστε 2 (δύο) τουλάχιστον ώρες πριν την αναχώρηση. Αν δεν προβλέπεται συνοδός στο ταξίδι, πρέπει να επιβεβαιώνετε επί τόπου τις πτήσεις με την αεροπορική εταιρεία και να βεβαιώνεστε ποια ώρα και από ποιο αεροδρόμιο και σταθμό (Terminal) αναχωρεί η πτήση σας. Τυχόν απώλεια μέσου μεταφοράς του ταξιδιού λόγω καθυστέρησής σας συνεπάγεται την απώλεια του συνόλου του ταξιδιού, στην περίπτωση που δεν είναι εφικτή η επανασύνδεση με την υπόλοιπη ομάδα με δικά σας έξοδα, χωρίς δικαίωμα επιστροφής χρημάτων. Τα έξοδα για την επανασύνδεση με την υπόλοιπη ομάδα βαρύνουν τους ταξιδιώτες, το δε γραφείο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να συνδράμει οργανωτικά σ’ αυτό. Σε περίπτωση που ο ταξιδιώτης διακόψει το ταξίδι με δική του απόφαση και αποχωριστεί από την ομάδα, δεν δικαιούται καμία περαιτέρω υπηρεσία ή αποζημίωση και η ευθύνη και τα έξοδα οποιασδήποτε μετακίνησής του βαρύνουν τον ίδιο. Κατά τον ίδιο τρόπο, το γραφείο δεν φέρει ευθύνη για υπηρεσίες οργανωμένου ταξιδιού που δεν παρασχέθηκαν στον ταξιδιώτη από δική του αμέλεια ή ευθύνη, ή λόγω ασθένειας. Ο ταξιδιώτης ευθύνεται για την παροχή ορθών προσωπικών στοιχείων κατά την διαδικασία της κράτησης. Σε περίπτωση εισαγωγής λάθος προσωπικών στοιχείων, που μπορεί να έχει ως συνέπεια ο ταξιδιώτης να μην ταξιδέψει ή να χρεωθεί επιπλέον από την αεροπορική εταιρία για οποιαδήποτε αλλαγή/διόρθωση στα προσωπικά του στοιχεία, ο διοργανωτής δεν φέρει καμία ευθύνη. 

 

7.Καταλύματα και μέσα μεταφοράς 

 

Όλες οι πληροφορίες που αφορούν κατηγοριοποίηση  και κατάταξη καταλυμάτων που αναφέρονται στα προγράμματα των οργανωμένων ταξιδιών μας είναι σύμφωνες με την ισχύουσα νομοθεσία κάθε κράτους για την τουριστική κατάταξη ξενοδοχείων, καταλυμάτων και μπορεί να διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Τα δωμάτια των περισσότερων καταλυμάτων φιλοξενούν δύο κρεβάτια ή ένα ημίδιπλο ή ένα διπλό. Τα τρίκλινα είναι δίκλινα με επιπλέον κρεβάτι. Συνήθως δεν είναι ιδιαίτερα άνετα και το επιπλέον κρεβάτι είναι μικρότερο από τα κανονικά, καναπές ή σπαστό ντιβάνι. Το γραφείο διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής καταλύματος χωρίς αυτό να αποτελεί λόγο ακύρωσης. Γίνεται γνωστό εκ των προτέρων και ρητά συμφωνείται ότι οι αεροπορικές εταιρείες, για δικούς τους λόγους., ορισμένες φορές ναυλώνουν για δικές τους πτήσεις αεροπλάνα άλλης αεροπορικής εταιρείας. Η περίπτωση αυτή δεν αποτελεί λόγο ακύρωσης του ταξιδιού από τον πελάτη. 

 

8. ΔιαβατήριαΘεωρήσεις εισόδουΥγειονομικές Διατυπώσεις  

 

Για όλα τα ταξίδια στο εξωτερικό απαιτείται νέο ελληνικό διαβατήριο έκδοσης από το 2006 και μετά. Οι χώρες ζώνης Schengen δέχονται και νέες ταυτότητες. Το γραφείο συνιστά να έχετε το διαβατήριο σε ισχύ τουλάχιστον μέχρι την προγραμματισμένη ημερομηνία επιστροφής. Μερικές χώρες ζητούν το διαβατήριο να λήγει τουλάχιστον 3 -12 μήνες μετά τον χρόνο άφιξής σ’ αυτές. Τυχόν μη εξασφάλιση έγκαιρης έκδοσης ή θεώρησης ταξιδιωτικών εγγράφων δεν  δικαιολογεί την ακύρωση συμμετοχής στο ταξίδι χωρίς χρέωση ακυρωτικών 

 

9. Ασφάλιση  

 

Το γραφείο έχει συνάψει Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο Αστικής Επαγγελματικής Ευθύνης για κάθε εκδρομή που διοργανώνει, για περιπτώσεις τυχόν ευθυνών έναντι των πελατών, που προκύπτουν από τη μη ή την πλημμελή εκτέλεση του οργανωμένου ταξιδιού. Επίσης, καλύπτει περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης, υποχρέωση επιστροφής καταβληθέντων, καθώς και επαναπατρισμό των ταξιδιωτών. Ο αριθμός του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και τα στοιχεία του ασφαλιστή είναι στη διάθεση του ταξιδιώτη στο λογιστήριο του γραφείου. Επίσης, για την περίπτωση ασθένειας στη διάρκεια ταξιδιού εντός της Ε.Ε, συνιστούμε να έρθετε σε επαφή με τον Ασφαλιστικό σας Φορέα για έκδοση της «Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας».  

 

10. Αποσκευές 

 

Οι αποσκευές μεταφέρονται με ευθύνη των κατόχων, ανεξάρτητα συνοδείας εκπροσώπου του γραφείου. Σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας, ισχύουν οι αντίστοιχες διεθνείς συνθήκες για κάθε μεταφορικό μέσο ή ξενοδοχείο, και η ευθύνη περιορίζεται σύμφωνα με αυτές τις συνθήκες. Σε αεροπορικά ταξίδια, το βάρος των αποσκευών δεν πρέπει να ξεπερνά τα 20 (είκοσι) κιλά στην οικονομική θέση. Σε περίπτωση υπέρβαρου, τα έξοδα βαρύνουν τον ταξιδιώτη και πληρώνονται επί τόπου. Οι αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν στην καμπίνα επιβατών μόνο 1 (μία) χειραποσκευή μικρών διαστάσεων (50x40x25). 

 

11. Ακυρώσεις 

 

Ακυρώσεις συμμετοχής από τον ταξιδιώτη γίνονται εγγράφως στο γραφείο μας και σύμφωνα με τους Γενικούς Όρους Συμμετοχής υπόκεινται στα παρακάτω ακυρωτικά κατ’ άτομοανάλογα με την χρονική στιγμή που γίνεται η ακύρωση. 

Οι ταξιδιώτες που επιθυμούν να ακυρώσουν χρεώνονται κατ’ άτομο με ακυρωτικά: 

Ως και 60 μέρες πριν την αναχώρηση 100 κατ’ άτομο για διαχειριστικά έξοδα. 

Προσοχή! Σε κάποιους προορισμούς (πχ Ιορδανία) υπάρχει διαφοροποίηση στα διαχειριστικά έξοδα. Αναγράφονται στην σελίδα της εκάστοτε εκδρομής.

Από 59 ως 31 μέρες πριν την αναχώρηση το 40% της συνολικής αξίας του ταξιδιού 

Από 30 μέρες πριν την αναχώρηση ως και την αναχώρηση (και μη εμφάνισης – non show) το 100% της αξίας του ταξιδιού 

Ειδικοί όροι άλλων Εταιρειών που μπορεί να περιλαμβάνονται στο πακέτο (π.χ. αεροπορικών εταιρειών και καταλυμάτων) σχετικά με την Πολιτική Ακυρώσεων, υπερκαλύπτουν την ανωτέρω πολιτική ακυρώσεων. 

Αλλαγές πτήσεων ή καταλυμάτων με άλλα ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας καθώς και κάθε μη ουσιώδη αλλαγή στο πρόγραμμα που δεν μεταβάλλει σημαντικά τον όλο χαρακτήρα του ταξιδιού, όπως και τυχαία συμβάντα όπως ιατρικές επεμβάσεις και ατυχήματα που πιθανόν συνέβησαν στον ταξιδιώτη πριν την έναρξη του πακέτου δεν αποτελούν λόγο ακύρωσης της συμμετοχής. 

 

12. Ρύθμιση διαφορών 

 

Το τουριστικό γραφείο και ο ταξιδιώτης δεσμεύονται να επιλύσουν με καλή πίστη κάθε διαφορά που θα προκύψει κατά την εκτέλεση της σύμβασης του οργανωμένου ταξιδιού. Σε περίπτωση αποτυχίας των σχετικών προσπαθειών, τα μέρη δεσμεύονται να απευθυνθούν στην Επιτροπή Φιλικής Επίλυσης Διαφορών του ΗΑΤΤΑ και να ζητήσουν τη μεσολάβησή της. Αν η φιλική επίλυση της διαφοράς δεν καταστεί δυνατή, αρμόδια είναι τα Δικαστήρια της Ελλάδας. 

 

13. Αποδοχή 

 

Με την υπογραφή της παρούσας, ο κάτωθι υπογεγραμμένος δηλώνω ότι συμφωνώ, συναινώ και παρέχω τη ρητή συγκατάθεσή μου για την συλλογή και τήρηση σε αρχείο καθώς και  επεξεργασία των προσωπικών μου δεδομένων όπως αυτά έχουν δηλωθεί στην καταρτισθεισα σύμβαση και στα στοιχεία που έχω δηλώσει στην Lm Tours & Cruises (Wander Van Road trips) για τους σκοπούς της σύμβασης. Γνωρίζω δε το δικαίωμα πρόσβασής μου στα πιο πάνω δεδομένα, το δικαίωμα εναντίωσης στην  επεξεργασία τους καθώς και ανάκλησης της συγκατάθεσής μου ανά πάσα στιγμή σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων ΕΕ 2016/679 και την εκάστοτε εν   ισχύ εθνική Νομοθεσία. Τα αναφερόμενα στη σύμβαση Προσωπικά Δεδομένα  θα μπορούν να διαβιβαστούν, μόνο εάν είναι απαραίτητο, για νόμιμους σκοπούς στις  αρμόδιες αρχές